2. mai 2006

Finnes det virkelig så mange navn?

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg er litt matt. Jeg ligger her i mellom mamma og pappa som en slags meklingsmann. Jeg tror jeg begynner å skjønne spillet her nå; Mamma og pappa har valgt noen navn hver og det er om å gjøre å ikke like de som blir kasta ut i lufta. Jeg prøver å fortelle dem hva JEG vil hete, men de hører ikke på meg. Jeg sier jeg vil hete Woææææææ. Men jeg skjønner at det ble forkastet ganske så kontant. Kanskje Bamse? Neeeei, det blir litt for likt pappa. Hmmm... Pupp kanskje? Neeeei, tenk når jeg blir stor gutt da. Det blir litt flaut.
Men jeg hører mange fine navn også da; Emil, Håkon, Sondre, Sander, Henrik, Kristoffer, Mathias, Oskar, Sebastian, Tobias, Kasper, Jesper, Jonathan, Markus, Lukas og Isak.
Tror mamma og pappa trenger litt hjelp her. De hadde sikkert satt pris på om noen kan skrive en kommentar på hva de synes.

14 kommentarer:

Henrik sa...

Nå kom det et nytt forslag her; Mamma kaller meg Trollunge. Men i tillegg sier hun at jeg er flink gutt og veeeldig god til å suge.

Anonymous sa...

Hei!

Kasper og Markus er fine navn da. Korte enkle navn. Ikke så veldig motenavn, men heller ikke kjempetraust. Dessuten så er navn med R, sterke navn.... Man hører det når man "smaker" på navnet. for eksempel; Håvard, Bjørn, Vegard osv. Tror kanskje jeg syns det så ut som en Kasper jeg. Sånn etter bildet å dømme.
;-)

Rita sa...

Er problemet uoverkommelig, bare vent i 4-6 mnd så får du tilsendt navn fra det offentlige! Hadde ikke det vært spennende ?

R

Morten sa...

Navnet skjemmer ingen , som det heter og det stemmer garantert på en sånn kjekk gutt . Så uansett hva som blir valgt , i allefall av de som er nevnt på forsiden , så blir det bra . Emil synes jeg er tøfft , da tenker jeg på en snill men veldig oppfinnsom kar som var litt uheldig av og til.
Selv skulle jeg hete Dennis , noe som irriterte meg lenge at jeg ikke ble kalt , det er også et tøfft navn .Ellers er jo også Petter et fint navn , det brukte vi som kalle navn på tante Mariell når vi skulle erte henne som lita.
Mormor synes Henrik er fint , og det har hun jo rett i.
Men jeg føler meg sikker på at det blir et fint og passende navn uansett hva mamma og pappa blir enige om , som sagt navnet skjemmer ingen. ;-)

Anonymous sa...

Hmmmmmm, navnet skjemmer ingen sies det. Men gjør det det?
Emil er et kjempefint navn, ikke så kjempe langt.
Oliver er også et fint navn, samme med Markus og Morten.
Lykke te vidre! Å med navne valget!

Niclas sa...

Jeg tror at alle vil venne seg til uansett navnet du får "lille gutt". De har funnet mange fine forslag til navn på deg. Mamma liker navnene Casper,Isak,Sander,Sondre,Noha og Oliver. Ja å de kan jo også kalle deg Petter,etter kalle navnet på mamma da hun var lita.. hehe..
jeg gleder meg veldig til du kommer på besøk. Jeg skriker å prater mye, det jeg prøver å si er at jeg vil møte deg.
Har sett mye på bilde av deg,du er kjekk som meg så det ligger vel i slekta :) (selv om ingen av oss ligner på mammaene,må det jo ligge i slekta siden vi begge ble så kjekke barske karer)
Jeg merker allerede at jeg må dele litt på oppmerksomheten. Mormor hadde bilde av meg på mobil skjermen men nå er jeg ikke der lengere, du har tatt over plassen der. Mamma prater nesten bare om deg,mormor og morfar også.. Men men jeg må vel bare finne meg i det, du er jo siste nytt så :)
En STOR klem fra meg til deg.
Mamma og pappa sier du må hilse til din mamma og pappa,å sender en stor kos til deg.

Anonymous sa...

Gå for Emil.. Det bor jo en Emil i de fleste gutter! ;)

Anonymous sa...

Sebastian og Markus er fine navn :) Fine, men alikevel ett navn som passer en som skal vokse opp og bli en skikkelig kjekkas ;)

Kristin sa...

Hmmmm, du ha jo komme me så mange fine navneforslag..
Ætte å ha sedd på bilde av han Lillegutt, så syns eg han ser ut som en liten Oliver eller Emil. :-D
Håp mammaen å pappaen har det bra. Å at dem kjæm te enihet om navn..!
Bi triveli å møt dåkk når dåkk kjæm te Mo engang!!

Anonymous sa...

Hei, Lillegutt,
men det kan du jo ikke hete, for du skal jo bli STOOOOR! Og så syns jeg at du skal protestere mot alle disse nymotens navn - smil nå det kommer forslag på Per eller Johan eller Harald eller noen kombinasjoner med de navnene. Jeg gleder meg til å treffe deg og mamma og pappa i sommer. Med dikke-dikk-hilsen fra en annen bamse.....

Torill sa...

Hei!
Har alltid likt navnet Emil og du er ut som en liten "Emil" der du lå på mammas bryst og koste deg i går. Hvis du får det navnet så skal gjerne lære deg noen fine knep slik at navnet kommer til rette. Du er sikkert en god elev og jeg en god lærer, så vi kommer til å bli et bra team - tror du ikke?
Pssst ikke si noe til mamma og pappa da, dette blir mellom oss - ikke sant?;-)
Ellers blir det nok en snekkerbod mellom Kattem og Byåsen et sted så det er like langt for oss begge å søke havn:-)

Tine (dama til kokken) sa...

Jeg synes du ser ut som en Sondre, jeg. Velkommen forresten!

Niclas sa...

Hei igjenn mitt lille navnløse søskenbarn :)
Eller du heter "lillegutt",
men du skal da ikke hete det?
Jeg har hør at mamma sier du skal få deg et navn i løpet av helga.
Så da tenkte jeg å komme me ett siste forslag til deg.
Jeg synes du ser ut som en
Johannes,ja det navnet ville du kledd.
Mamma går forbi meg å jeg kjenner puppelukt,så nå skal jeg spise.
Vi snkkes nar vi ikke spiser eller sover!
Stor kos

Linda&Birk sa...

Velkommen til verden lillegutt, og gratulerer masse til stolte pappaen og mammaen.
Nån forslag til navn fra kalde nord: Bastian, Sander eller Brage(veldigfint navn;)Tage(gammeldanskt)Tarjer,Thord, Thorkild(gammle gudenavn fra Tor)Gabriel eller Ask.
Lykke til i navnejakten, dåkker finn d nåk ut:) Klem fra Linda